Monday, September 25

Kenapa Perlu Ambil Suplemen ?


Ramai yang salah faham mengenai supplement. Ramai orang ingat UBAT dan SUPPLEMENT adalah benda yang sama. Bentuk suplemen dan ubat memang sama tapi hakikatnya memang tak sama.

Antara persoalan dan statement yang sering berlegar-legar di fikiran kita selama ini :


"Saya tak sakit, buat apa nak makan pil-pil vitamin semua ni??"

"Alah, biasalah tu letih-letih, sakit-sakit badan ni, nak buat macam mana, dah terpaksa. Kan ibu menyusu, sibuk dengan kerja, sibuk dengan family. Tahan aje lah.."

"Saya tak makan apa-apa supplement pun susu badan dah banyak! Tak perlu nak makan vitamin-vitamin ni, membazir duit aje!"

"Saya tak suka bergantung kepada ubat supplement. Saya makan bila perlu jer.."

"Saya tak suka makan supplement sebab ini semua taktik syarikat yang jual supplement nak kaut untung!"


Ramai yang kurang faham tentang konsep suplemen itu sendiri. 
Suplemen bukan kena makan waktu sakit sahaja.

Mari kita lihat video dibawah sebagai panduan kenapa supplement begitu penting dalam kehidupan seharian?

Semoga video ini memberi manfaat kepada anda semua😊😊



0 comments:

Post a Comment