Tuesday, June 26

Testimoni : Basic H dan Demam Campak


Alkisah la my son masa 6 bulan aritu. Hari Isnin pergi cucuk. Alhamdulillah anak tak demam.
Happy jer duk tolong ummi kemas dapur. Yelah kita ni bila dah jadi ibu, benda paling risau jika anak demam or sakitlah. Memang ibulah orang pertama tak boleh tido.
Tapi semalam (Rabu) tengah malam tu pegang kepala dia tersangatlah panas. Aishhh. Nak demam ke ni? Pegang leher pun panas, kaki panas, tapak tangan pun panas.Ya Allah. Ini lah benda yang ditakuti. 
Sebelum ni cucuk 1-5 bulan tak pernah lagi dia demam. Kali ni pulak demam. Apa nak buat nih???
Think..think..think..
Isi ubat demam dalam botol dan suap. Ditolaknya.Aduiiii anak.
Last sekali dah tak tahu nak buat apa. Pergi kat sinki, terpandang botol ni---->BASIC-H
Yer. Kawan pernah cerita yang anak dia kena demam campak, dia titis 2-3 titik dan lap2 pada badan anak.
So saya pun sama. Tengah2 malam ni memang takde idea lain dah.
Titik 2-3 titik, masukkan air, lapkan kepala anak. Lapkan kat leher anak. Lapkan bawah ketiak anak.
Kering jer sapu. Kering jer sapu balik air ni.
Dan pagi esoknya, kaki dan tangan dah hilang panasnya. Kepala masih lagi panas tapi dah kurang sikit banding dengan malam tadi.
Alhamdulillah..
Tapi paga ni macam anak orang lain jugak la. Merengek jer. Tak nak duduk bawah, nak dukung dan bertepek aje.
Dan 1 cara lagi yang terlintas kat kepala hotak ni. Sebab dah siang kan, jelum dengan air daun rambutan.
Gumpal2kan daun rambutan. Masuk dalam air yang dititis BASIC-H. Lapkan pada leher, bawah ketiak dan kepala.
Dalam 2 jam jugak la duduk lap..sapu..lap..sapu..Pukul 12.30 tengahari ni, Ahamdulillah panas dah hilang.
Ummi dan abi tak risau lagi.Be strong anak.
Normal lah budak-budak demam kan.Tapi kita sebagai ibu, mesti lah tak nak tengok anak duduk merengek je kan.
So konklusinya BASIC-H & DAUN RAMBUTAN memang the best!!

~ Puan Noraida Omar ~

Terima kasih kerana anda sudi membaca :)

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia

0 comments:

Post a Comment