Friday, March 30

Testimoni : Ikhtiar Seorang Penghidap Hyperthyroid

Bulan 5 tahun 2010, saya disahkan sakit hyperthyroid. Kadar denyutan jantung melebihi 120 seminit. Tekanan darah 140/90. Saya diberi 2 jenis ubat. Propanolol dan carbymazole.
Propanolol saya makan 2 biji tak silap saya. Tapi carbymazole saya makan 12 biji 1 hari. Dos yang tinggi. Hormon thyroid t4 dan tsh saya sangat tinggi.
Sampai 1 tahap dos ubat dikurangkan tapi ada 1 hormon tsh atau t4 ia 0.01, tak normal. Masih tinggi.
Disember 2012 ambil Set Kurus Shaklee. Beli dari seorang Sid Johor. Saya ambil Herbalax, Alfalfa dan Lecithin.
Lepas 3 bulan ambil darah, yang tak normal jadi normal. Saya terkejut dan bersyukur sangat.
Sampai sekarang ia masih normal walaupun kadang-kadang saya tak makan ubat.
~ Puan Siti Nadzirah ~

Terima kasih kerana anda sudi membaca :)

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia

Continue Reading

Monday, March 26

Kenali Vitamin B-1

Nama lain bagi vitamin B-1 ialah thiamine, sangat penting bagi menyokong metabolism dan membantu otak berfungsi dengan lebih baik. Ia juga memastikan sistem saraf tunjang dan saraf periferi (yang menghubungkan antara saraf tunjang kepada otot dan tisu di seluruh tubuh yang lain) berfungsi dengan tahap yang terbaik.

Secara lebih tepat Vitamin B-1 berfungsi dalam metabolism gula ringkas (glukos), menghasilkan neurotransmiter dalam otak (yang menghubungkan sel-sel dalam otak) dan meningkatkan kebolehan kanak-kanak dalam proses pembelajaran.

Kegunaan vitamin B-1
  • Ia digunakan sebagai rawatan masalah berkaitan dengan saraf seperti  Bell’s palsy, multiple sclerosis, dan neuritis (radang saluran saraf). 
  • Ia membantu penyembuhan kulit setelah pembedahan. 
  • Dalam kajian yang terbaru, vitamin ini digunakan untuk mencegah dan memperlahankan proses mendapat penyakit Alzheimer’s disease.

Sumber Vitamin B
  • Biasanya terdapat pada selaput pada biji beras, oat dan gandum. Ia selalu hilang jika dibersihkan dalam proses penyediaan beras di kilang. Adalah lebih baik kita menukar dari beras (nasi) putih kepada berang perang atau beras rebus (parboiled) kerana ia masih mengekalkan selapat pada bijirin. 
  • Thiamine juga terdapat pada sayur-sayuran, bijiran, bebenih (seeds) dan kacang.

Dos yang dibenarkan
  • Dos sebanyak 2-3 mg untuk mengekalkan kesihatan kita. 
  • Bagi mereka yang mempunyai masalah saraf, boleh ambil 10-50 mg sehari. 
  • Selalunya di pasaran, ia disediakan sebanyak 25-50mg bersama dengan vitamin B yang lain. 
  • Bagi mereka yang menjadi penagih arak (alcohol) dan mengalami masalah hati, vitamin ini sangat sesuai diambil bersama suplemen yang lain.

Kemudaratan
  • Kekurangan vitamin thiamnines boleh menyebabkan seseorang itu mengalami ketagihan gula (sugar craving). 
  • Katagihan gula bermakna seseorang itu akan mengalami rasa letih, sakit kepala dan menggigil apabila meninggalkan gula. 
  • Apabila minum air manis, beliau akan berasa segar, hilang sakit kepala dan hilang rasa menggigil.
  • Jika mengalami kekurangan yang teruk, ia boleh menyebabkan penyakit beri-beri yang menyebabkan rasa letih, kehilangan berat badan dan bengkakan pada kaki , abdomen dan tangan.
  • Thiamine larut dalam air. Ia jarang menyebabkan kemudaratan. Tubuh kita boleh menerima sehingga 200-300 mg tanpa masalah (kerana ia boleh dibuang melalui air kencing).
Sumber : Dr. Zubaidi Hj Ahmad
Continue Reading

Sunday, March 25

Testimoni : OsteMatrix Untuk Gigi Rapuh

"Salam semua, pagi yang penuh ceria. Semoga semua berbahagia.
Hmm, semakin meningkat umur masuk 3series ni, sebenarnya saya tak pernah terfikir betapa pentingnya kepentingan kalsium dalam tubuh terutama kita kaum wanita.
Banyak sangat kesan sampingan kekurangan kalsium terutama wanita yang pernah mengandung dan melahirkan. Tak terkecuali saya. Saya tidak pernah menyedari sehingga saya terbaca posting di Facebook oleh Nida Hairuddin tentang OsteMatrix dan kesan kekurangan kalsium dan antara yang ada ialah gigi rapuh.
Terus la saya g belek gigi saya. Ya,gigi saya rapuh, ada line2 halus macam rekahan halus pada gigi, cuak wehh. Terus pm nida ni tanye berapa harga dan order. hehehehe.
Alhamdulillah, setelah habis sebotol saya memang rasakan kesannya, gosok gigi tiada lagi kesan gigi berdarah, kurang rasa gusi bengkak, sebab sebelum tu ada rasa gusi kadang2 bengkak, dan rasa sakit tumit bila bangun tidur tu dah hilang, ajaib!
Almaklumlah, saya ni berat muatan terlebih, hehehe, comel sikitt.
Saya suka, saya suka, daaan bonuss yang saya dapat ialah bila bangun pagi senang gilerr membuang, lancarr sungguh, legaa perutt. Saya jatuh cinta dengan Ostematrix ni, pernah lah habis stok dan tak makan, masalah gusi dan gigi jadi balik, so wanita memang perlukan kalsium ya, Penting!
Dan asbab Ostematrix ni lah saya register jadi member dengan Shaklee.
Ostematrix-Pelengkap Kalsium saya"
~ Puan Natasya ~

Terima kasih kerana anda sudi membaca :)

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia
Continue Reading

Saturday, March 24

7 JenisTasbih yang Dapat Menarik Rezeki


Umat islam digalakkan mengingati Allah dalam apa jua keadaan sekalipun kerana dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang.

Apakah 7 jenis tasbih yang patut diamalkan untuk menarik rezeki?

1. Memperbanyak membaca – La hawla Wala Quwwata Illa billah. 

Barangsiapa yang lambat datang rezekinya hendaklah banyak mengucapkan–La hawla Wala Quwwata Illa billah. (Hadith Riwayat At Thabrani)


2. Membaca–La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin. 

Barangsiapa setiap hari membaca La ilaha illallahul malikul haqqul mubin maka bacaan itu akan menjadi keamanan dari kefakiran dan menjadi penenteram dari rasa takut dalam kubur. (Hadith Riwayat Abu Nu’aim dan Ad Dailami)


3. Membaca–Subhanallah wabihamdihi Subhanallahil adziim. 

Dari setiap kalimat itu seorang Malaikat yang bertasbih kepada Allah SWT sampai hari kiamat yang pahala tasbihnya itu diberikan untukmu. (Hadith Riwayat Al-Mustagfiri dalam Ad-Da’awat)


4. Membaca Surah Al-Ikhlas

“Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas ketika masuk rumah maka berkat bacaan menghilangkan kefakiran dari penghuni rumah dan tetangganya”. (Hadith Riwayat At Thabrani)


5. Membaca Surah Al-Waqiah 

“Barangsiapa membaca surah Al-Waqiaah setiap malam, maka tidak akan ditimpa kesempitan hidup”. (Hadith Riwayat Al-Baihaqi dalam Syu’ab Al-Iman)


6. Memperbanyak seIawat atas Nabi SAW

Dari Umar bin Khattab r.a. dari Nabi SAW bersabda: “Barangsiapa berselawat kepadaku satu kali selawat maka Allah akan membalas sepuluh kali selawat dan mengangkatnya sepuluh darjat”. (Hadith Riwayat Bukhari)


7. Melazimkan Istighfar

“Barangsiapa melazimkan beristighfar nescaya Allah SWT akan mengeluarkan dia dari segala kesusahan dan memberikan rezeki dari arah yang tidak diduga-duga”. (Hadith Riwayat Ahmad, Abu Dawwud dan Ibnu Majjah).


Sumber: nasihatustazz
Continue Reading

Sunday, March 11

Senarai Nombor Pendaftaran KKM Produk Shaklee


SENARAI SUPPLEMENT SHAKLEE & NOMBOR PENDAFTARAN KKM

1. Alfalfa Complex: MAL10053686XC
2. B Complex: MAL12035068NCZ
3. Carotomax: MAL11125035NC
4. DTX Complex: MAL07090948TC
5. Garlic Complex: MAL11080026TC
6. GLA Complex: MAL12035070NC
7. Herb-Lax: MAL10080110TC
8. Lecithin: MAL12015012NC
9. Omega Guard: MAL12015013NC
10. Ostematrix: MAL07081510XC
11. Peppermint Ginger: MAL11040031TC
12. Phytocol-ST: MAL13045016NC
13. Sustained Release Vita-C Plus: MAL13085068NC
14.Vita E Complex: MAL12075024NC
15. Vitalea Iron Formula: MAL07081506XC
16. Vitalea for Children: MAL13115143NC

Produk supplement berbentuk serbuk dan cecair seperti berikut tidak memerlukan pendaftaran KKM kerana ia di bawah kategori makanan:

1. Collagen Powder
2. ESP
3. Meal Shakes
4. Nutriferon
5. Performance Orange
6. Vivix
7. Cinch Tea Mix
8. Cinch Shake Mix

Bagaimana nak sahkan di KKM? Klik entry ini untuk Cara Semak Kelulusan KKM Produk Shaklee.

Bagaimana pula nak tahu yang produk shaklee ini benar-benar selamat diamalkan untuk jangkamasa panjang? InshaAllah akan kami kupas dalam Landmark Study.

Terima kasih kerana anda sudi membaca :)

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)
019 8522067 (Hasnan)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia
Continue Reading

Saturday, March 10

Manfaat Senyum untuk Kesihatan


Senyuman adalah cara terbaik untuk membuat diri kita menonjol di samping membantu badan kita berfungsi dengan lebih baik. Senyum juga dapat meningkatkan kesihatan, tahap tekanan dan daya tarikan.
  1. Senyum membuatkan kita kelihatan lebih menarik 😎
  2. Senyum merubah mood kita 😊
  3. Senyum juga berjangkit 😌
  4. Senyum melegakan tekananπŸ˜†
  5. Senyum meningkatkan sistem imun kita 😁
  6. Senyum merendahkan tekanan darah kitaπŸ˜ƒ
  7. Senyum melepaskan Endorfin, Natural Pain Killers dan Serotonin 
  8. Senyum meregangkan otot muka menjadikan kita kelihatan muda ☺️
  9. Senyum menjadikan kita kelihatan berjaya πŸ˜‰
  10. Senyum membantu kita berfikiran positif πŸ˜‡

Spread your smile over the world with πŸ’•πŸ’•               

Continue Reading

Friday, March 9

Testimoni : Kulit Alergik Hilang Lepas Ambil Vitamin Shaklee


 " Kulit saya elergik sebab salah pakai produk skincare. Muka jadi merah, panas, ruam-ruam keluar dengan banyak. Gatal sangat sampai rasa nak garu-garu je dengan jari. Maybe ade chemical dalam tu yang tak sesuai dengan kulit saya.
After cite dengan ummi Aliatun Salleh, dia suggest buat masker Zinc dan Alfalfa sebelum tido. Sebab bagus untuk kecutkan jerawat dan buang toxin. Plus consistent ambil B Complex, Vitalea, Vitamin C dengan ESP.
After 2 weeks consistent guna, Alhamdulliah kulit dah back to normal. Dah takde ruam-ruam tu da. Just kena consistent ambil ESP untuk hilangkan parut.
I luv #Shaklee because berkesan untuk saya ! Yang penting sabar dan konsisten. "

~ Nurul Husna ~

Terima kasih kerana anda sudi membaca :)

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia
Continue Reading

Thursday, March 8

Senarai Suplemen Shaklee


Anda berminat nak cuba supplement Shaklee tetapi tak tahu nak pilih yang mana?

Kami senaraikan supplemen yang ada.

1. Daily Essential Set
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
2. Energy for Life Set
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
  • Vivix
3. Men's Vitality Set
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
  • Vitamin E
4. Amazing Golden Set for Him
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
  • OsteMatrix
  • Vivix
5. Gorgeous Set
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
  • GLA Complex
6. Youthful Set
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
  • Collagen Powder
7. Amazing Golden Set for Her
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
  • OsteMatrix
  • Vivix
8. Prenatal Set
  • Vitamin C
  • OmegaGuard
  • Vita-lea
  • ESP
  • B-Complex
  • OsteMatrix
9. Postnatal Set
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
  • Alfalfa
  • OsteMatrix
10. Detox Set
  • Vivix
  • DTX
  • Alfalfa
  • Herb-lax
  • Peppermint Ginger
11. Immune Protection Set
  • Vitamin C
  • Omega Guard
  • Vita-lea
  • ESP
  • Carotomax
  • Ostematrix
  • NutriFeron
12. Healthy Kids Set
  • Vita-lea for Children
  • Meal Shakes
13. Healthy Aging
  • Vivix
14. Healthy Beauty
  • Collagen Powder
15. Circulatory Health
  • Omega Guard
  • Garlic Complex
  • Phytocol-ST
16. Immunity Health
  • NutriFeron
17. Bone Health
  • OsteMatrix
18. Vision Health
  • Carotomax
19. Digestive Health
  • Herb-lax
  • Peppermint Ginger
20. Weight Management
  • Cinch Tea Mix
  • Cinch Shake Mix

Tak nak set? Boleh juga.
Kami boleh cadangkan ikut apa yang anda nak.

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Continue Reading

Wednesday, March 7

10 Jenis Makanan yang Tidak Perlu Simpan Dalam Peti Sejuk

1. Ubi Kentang

Ubi kentang akan merasa “gembira” jika anda menyimpan ia di tempat yang kering, dan gelap. Menyimpan di dalam peti sejuk akan menukar kanji dalam kentang kepada gula, dan ini akan mengakibatkan satu rasa yang kurang enak pada kentang.

2. Tomato

Simpan sahaja tomato di luar peti sejuk di tempat yang kering. Menyimpan di dalam peti sejuk akan menyebabkan tomato kehilangan kesegaran dengan lebih cepat.

3. Madu

Simpan madu di dalam suhu bilik dan jauhkan dari matahari. Menyimpan di dalam peti ais akan menyebabkan madu berbuah bentuk seakan kristal dan mengeras.

4. Tembikai

Menyimpan tembikai di dalam peti sejuk akan mengakibatkan ia kehilangan pengantioksida. Biarkan ia di luar untuk mengelakkan ia kehilangan nutrien yang sepatutnya kita ambil.

5. Bawang

Ramai yang tersilap bahagian ini. Menyimpan bawang dalam peti sejuk akan menyebabkan makanan lain di dalam peti sejuk terkena bau dari bawang. Simpan sahaja bawang di dalam almari makanan.

6. Roti

Ya, ramai yang lakukan ini. Anda menyimpannya di dalam peti sejuk kerana menyangka ianya dapat menghalang pembentukan kulat. Ya, memang ianya menghalang, tetapi ianya akan menjadi sedikit keras dan kering. Ya, boleh menyimpannya, tetapi masukkan di dalam bekas khas kontena dan jangan biarkan ia terbuka.

7. Kopi

Ianya akan menyebarkan bau kepada makanan yang berada dalam peti sejuk. Maka, barkan ia di dalam suhu bilik bagi mengekalkan kesegarannya.

8. Bawang putih

Simpan bawang putih di dalam tempat yang gelap, kering dan masukkan di dalam beg kertas. Ia akan terus kekal segar. Menyimpan di dalam pet sejuk menggalakkan pertumbuhan kulat pada bawang putih.

9. Sos

Semua sos boleh kekal segar dengan hanya meyimpannya di dalam suhu bilik dalam keadaan kering.

10. Tumbuhan herba

Menyimpan tumbuhan herba di dalam peti ais akan menyebabkan ianya hilang kesegaran dengan lebih cepat. Simpan tumbuhan herba dalam bentuk jambangan bunga, dan letakkan dan biarkan separuh dari herba itu di dalam air. Biarkan sahaja di dalam suhu bilik.
Continue Reading

Tuesday, March 6

Top 5 Foods for Beautiful Skin


1. BIJIRIN PENUH/WHOLE GRAINS

Komponen aktif : Rutin dan B-vitamin
Kebaikan : Menghasilkan kulit yang bersih dan sekata dan lembap
Shaklee Product : B-Complex

2. KACANG/NUTS

Komponen aktif : Vitamin E
Kebaikan : Menghasilkan kulit yang muda dan lembut
Shaklee Product : Vitamin E with Selenium

3. SITRUS BUAH-BUAHAN/CITRUS FRUITS

Komponen aktif : Vitamin C membantu menghasilkan kolagen
Kebaikan : Menjadikan kulit lembut dan tegang
Shaklee Product : Vitamin C Sustained Release, Shaklee Collagen Powder

4. MAKANAN LAUT/SEAFOOD

Komponen aktif : Asid Lemak Omega-3, Zink
Kebaikan : Menjadikan kulit bersih, jelas dan berseri
Shaklee Product : GLA Complex, Omega Guard, Zinc Complex

5. SAYUR-SAYURAN HIJAU DAN MERAH/RED AND GREEN VEGETABLES

Komponen aktif : Vitamin A, Beta-karotena
Kebaikan : Membantu menghasilkan kulit yang terang, bersih dan licin
Shaklee Product : Carotomax
Continue Reading

Monday, March 5

Kenali NutriFeron

Apa itu NutriFeron™?
  • NutriFeron™ terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan.
  • Terbukti secara klinikal mengukuhkan sistem imun.
  • Menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri.

Apa itu Interferon?
  • Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954.
  • Bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel badan.
  • Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain.
  • Baca selanjutnya tentang Interferon di sini.
Siapa yang perlukan Nutriferon™?

Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang:
  • Gaya hidupnya amat sibuk (tekanan gaya hidup menyebabkan sistem imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan)
  • Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
  • Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
  • Individu yang berumur (kurang imuniti)
  • Individu yang diet tidak optimum
  • Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
  • Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif

Bagaimana Nutriferon™ bertindak?

Untuk kegunaan harian, NutriFeron™ meningkatkan pengeluaran Interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius.

NutriFeron™ berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu
  • Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
  • Menggerakkan 'pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

Kenapa perlu Nutriferon™?

Amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.

Kenapa Nutriferon™ Shaklee?

1. Semulajadi
  • Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat.
  • Nutriferon™ adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara semulajadi.

2. Dihasilkan oleh Ahli Imunologi dunia yang terkenal
  • Individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, Ahli Imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954
  • Beliau telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon.
  • Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

3. Penyelidikan selama 40 tahun

  • Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.

4. Campuran Interferon yang diPATENkan
  • Elemen tumbuh-tumbuhan penggalak
  • NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran Interferon daripada ekstrak tumbuhan yg telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi :
  • ekstrak labu
  • ekstrak safflower
  • ekstrak benih Asian Plantain
  • ekstrak bunga Japanese Honeysuckl

5. 4 KAJIAN KLINIKAL ke atas manusia
  • Disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia
  • 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron™

6. Formula EKSLUSIF dilindungi oleh 3 paten
  • Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja
  • Formula yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee

7. KUALITI
  • Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.

Terima kasih kerana anda sudi membaca :)

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia
Continue Reading

Sunday, March 4

Khasiat Surah Al-Fatihah


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

MENGUBATI SEGALA JENIS PENYAKIT

" Surah Al Fatihah itu dapat mengubati segala jenis penyakit"

~ HR Al Baihaqi ~

PENAWAR ORANG YANG TERKENA RACUN

" Bacaan Al Fatihah dapat  menawarkan seseorang dari penyakit"

~ HR Al Baihaqi ~

TERHINDAR DARI MUDARAT DAN PENGANIAYAAN

"Barangsiapa yang membaca Al Fatihah dan Al kursi di rumahnya,dia tidak akan di timpa mudarat dan penganiayaan manusia dan jin pada hari itu". (Hari qiamat)

DAPAT KETENANGAN JIWA

"Apabila engkau selalu membaca Al Fatihah dan surah Al Ikhlas,akan amanlah engkau dari segala sesuatu kecuali maut".

TERHINDAR KEFAKIRAN

"Barangsiapa pulang ke  rumahnya ,lalu dibacanya Al Fatihah dan Surah Al Ikhlas maka Allah akan menjauhkan dari kefakiran dan mendapat  kebajikan yang banyak.

TERHINDAR DARI SESUATU YANG MENYAKITKAN KETIKA TIDUR

"Apabila kamu membaringkan diri di atas lambung mu semasa tidur lalu dibacakan surah  Al Fatihah dan Al Ikhlas maka akan terpeliharalah engkau sewaktu tidur dari segala yang menyakitkan ".


Barangsiapa mengamalkan Surah Al Fatihah sebanyak 20 kali selepas selesai solat Fardhu lima waktu setiap hari,InshaAllah akan dimurahkan rezekinya,tercapai segala hajat,serta terpelihara dari bencana dan keburukan.

SELAMAT BERAMAL.
Continue Reading

Saturday, March 3

Sijil Halal Shaklee 2018

Setiap tahun, Shaklee pasti akan keluarkan Sijil HALAL Shaklee yang baru. Shaklee sangat komited dengan kualiti dan kehalalan produknya :)

Klik Gambar Untuk Paparan Lebih Jelas


Islamic Services of America (ISA) tersenarai sebagai salah satu Badan Islam yang diiktiraf oleh JAKIM. Boleh klik direct link di sini: Senarai Badan Islam yang Diiktiraf JAKIM dan di sini: Halal Accreditation (ISA).

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia
Continue Reading